Szkoła Podstawowa nr 4 w Dębicy

WYCIECZKA DO OJCOWSKIEGO PARKU NARODOWEGO

Klasy 3a i 3b wybrały się na wrześniową wycieczkę turystyczno-krajoznawczą do Ojcowskiego Parku Narodowego. Jest to najmniejszy park narodowy w Polsce, położony w odległości 16 km od Krakowa.

Wędrówkę rozpoczęliśmy od spotkania z przewodnikiem, który zaprowadził nas do jednej z ponad 630 jaskiń  znajdujących się na terenie parku - do Jaskini Nietoperzowej. Przechodząc 454 metrową trasą turystyczną w jaskini podziwialiśmy niezwykle efektowne nacieki w formie stożków: stalaktytów, stalagmitów oraz stalagnatów. Dreszczyku emocji w ciemnej jaskini dodawały przelatujące nad naszymi głowami nietoperze i krople spadającej wody.

Następnie udaliśmy się do zamku w Pieskowej Skale zwanym ,,orlim gniazdem", gdzie spacerowaliśmy po dziedzińcu i krużgankach, poznając historię tego miejsca. Bardzo zainteresowała nas również  ciekawa ekspozycja statyczna  i multimedialna w Muzeum Przyrodniczym. Jadąc doliną Prądnika, mogliśmy zobaczyć malownicze ostańce - Maczugę Herkulesa i Igłę Deotymy oraz podziwiać gotyckie ruiny zamku w Ojcowie. Przeszliśmy też przez Bramę Krakowską i zaczerpnęliśmy wody ze Źródełka Miłości.

Była to ciekawa lekcja historii i przyrody. Podczas wycieczki towarzyszył nam deszcz, ale  mimo tego, dobry humor nas   nie opuszczał.